: Profesionální tvorba www stránek, e-shopů a webových aplikací. Poskytujeme služby internetového marketingu s důrazem na SEO optimalizaci a PPC a bannerové kampaně.


Zpětné odkazy a linkbuilding


Pro zvyšování návštěvnosti webu je velmi důležitý počet a kvalita zpětných odkazů, které vedou na váš web. Budování zpětných odkazů, tzv. linkbuilding, představuje společně s analýzou klíčových slov a web copywritingem ústřední oblast optimalizace pro vyhledávače. 


budování zpětných odkazů
         
Chci SEO   Proč právě Inexes?    Ceník SEO
         

Co jsou zpětné odkazy

Zpětný odkaz vaší stránky je odkaz, který na stránku vede z jiné www stránky. Pokud tento odkaz vede na stránku z jiné podstránky stejného webu, jedná se o interní odkaz, Odkazuje-li na stránku jiný web, hovoří se o externím zpětném odkazu. V linkbuildingu se pojmem odkaz myslí externí zpětné odkazy.

Externí zpětné odkazy plní dvě důležité funkce.

1) Jsou zdrojem návštěvníků z odkazujících webů a fungují tak podobně jako např. PPC a bannerová reklama.

2) V SEO zvyšují hodnocení webu. Čím více má stránka kvalitních zpětných odkazů, tím lépe ji roboti vyhledávačů hodnotí. A to se následně odráží v jejím umístění ve výsledcích vyhledávání.


Není zpětný odkaz jako odkaz

Pokud budete mít velký počet zpětných odkazů, neznamená to automaticky velký počet vhodných návštěvníků (potenciálních zákazníku), ani lepší hodnocení vyhledávači. Velmi důležitá je totiž kvalita zpětného odkazu.

Odkazující stránka musí být tematicky příbuzná a na stránce i v textu odkazu by se měla vyskytovat klíčová slova. Prodáváte-li keramické hrníčky, je ideální odkaz ze stránek, které se zabývají keramickým nádobím. Zpětný odkaz by měl být i výstižně popsán. Nikoli tedy „klikněte zde“, ale „Objednejte si keramické hrníčky“.


Základní metody budování zpětných odkazů (linkbuildingu)

Budování zpětných odkazů využívá celou řadu metod, ne všechny jsou stejně efektivní a ne všechny roboti vyhledávačů akceptují jako „legální“. Mezi základní metody patří

  • registrace do katalogů,
  • výměna zpětných odkazů s tematicky příbuznými www stránkami,
  • nákup zpětných odkazů,
  • publikování PR a jiných článků s odkazy na cizích webech,
  • účast v diskuzních fórech a komentování článků,
  • sdílení odkazu v záložkovacích službách,
  • vytváření podpůrných stránek a propagačních blogů.