: Profesionální tvorba www stránek, e-shopů a webových aplikací. Poskytujeme služby internetového marketingu s důrazem na SEO optimalizaci a PPC a bannerové kampaně.


SEO - Není pozice jako pozice


„Chceme být za měsíc první na slova XY v Google i na Seznamu,“ zní často od klientů a jedním dechem dodávají: „A chceme na to garance“. Je tohle začátek kvalitní optimalizace pro vyhledávače?

     
  Chci analýzu efektivity webu zdarma  
     

Optimalizace pro vyhledávače je dlouhodobá a kontinuální činnost, jejímž účelem je přivést na web přes přirozené vyhledávání co nejvíce návštěvníků odpovídající vaší cílové skupině.

Dobrou optimalizaci proto neuděláte za den a ani vyhledávače váš web za den nebudou vnímat jako ten nejkvalitnější v oboru. Naopak, pořádně a opakovaně si vás prověří. A pokud budou mít kvality webu vzestupnou tendenci (texty, zpětné odkazy), postupně vás budou sunout nahoru.

Při optimalizaci je nejdůležitější, abyste se 1) přesně zaměřili na svou cílovou skupinu a 2) reálně odhadli své možnosti.


Příklad 1 - přesné zacílení

Pan Novák má nedaleko Prahy stavební firmu střední velikosti a rád by generoval více poptávek přes své webové stránky. Je to firma s regionální působností, proto se musí výběr klíčových slov přizpůsobit právě místu podnikání. Návštěvníci z Ostravy jsou bezpředmětní. Je zbytečné primárně optimalizovat na klíčová slova jako „stavební práce“, mnohem lepší budou „stavební práce praha“.


Příklad 2 - reálné možnosti

„Na klíčová slova reality, prodej bytů, hypotéky chceme být do tří měsíců na první straně." Je nutné si uvědomit, že optimalizace ve velmi konkurenčních oborech typu reality, ubytování či finanční služby je časově a finančně nákladná věc. Pokud jste menší firma, nemá cenu bojovat s větrnými mlýny. Vaše cesta jde přes velké množství méně hledaných frází (tzv. longtail), která ale v součtu přivedou velkou návštěvnost přesně cílených uživatelů.


Přední pozice nerovná se návštěvníci

Pokud se na určitá slova zobrazuje na předních pozicích, ale na web proklikne jen mizivé procento lidí, efekt optimalizace je nulový. Měli byste se zamyslet nad lepším popisem (description) vaší stránky nebo nad vizuální lákavostí náhledu stránky na Seznamu. Je také možné, že jste sice dobře nalezitelní na hledané fráze, ale míjíte se s vaší cílovou skupinou.


Jak z toho ven?

Jak firmu zodpovědnou ze SEO hodnotit a měřit její výsledky? Nejlepší formou je celkové hodnocení návštěvnosti z přirozeného vyhledávání. Velmi přesně to změříte například v Google Analytics. A zde jsou garance na místě a mohou znít například takto: „Zvýšíme vám návštěvnost z přirozeného vyhledávání o 20 % za měsíc.“ Nebo: „Na tyto důležité stránky přivedeme z přirozeného vyhledávání přes různé relevantní fráze o 50 % více návštěvníků než nyní.“

Chcete zjistit, jestli je vaše webová prezentace dobře optimalizována a plní svou funkci? Vypracujeme vám zdarma analýzu efektivity webu.