Návštěvnost
Základem úspěchu na internetu je návštěvník, a ještě lépe – zákazník Můžete mít dokonalý web a nabízet výjimečný produkt. Nejste-li však na internetu vidět, pro zákazníky neexistujete. Důvodů, proč má stránka malou návštěvnost je mnoho, stejně jako způsobů řešení takové situace.
První dojem
Ani velká návštěvnost webu ještě nezaručuje úspěch. Nestačí uživatele na stránky dostat, ale musíte je tam i udržet. Výraznou roli zde hraje první dojem, který si lidé utvoří během 5 sekund. Špatný dojem vede často k opuštění webu. Naopak pokud pozitivně zaujmete, podnítíte návštěvníka k hlubšímu průzkumu stránek.
Přehlednost a obsah
Stránka působí pozitivně a lidem se líbí, ale stejně nemáte objednávky? Problém může být v přehlednosti nabízených produktů. Pokud se návštěvník nebude schopný orientovat v nabídce, nenajde rychle a bez problémů kontaktní informace nebo objednávkový formulář, odejde.
Funkčnost
Dokážete návštěvníka navnadit ke koupi produktu, ale stránka přestane fungovat. Tak to je pro vás hodně špatný scénář. Pokud se něco pokazí nebo nefunguje úplně správně, zákazník prostě ztrácí zájem a půjde nakupovat jinam. Vše by proto mělo fungovat 100% a případné problémy je nutné okamžitě řešit.
Vyhodnocování a strategie
Bez konkrétních dat jen tipujete. Velkou výhodou internetu je, že téměř vše lze sledovat a měřit, ať už je to chování vašich zákazníků či technické fungování webu. Na základě dat pak snáze rozpoznáte slabé stránky vašeho online byznysu a můžete podniknout efektivní kroky k jejich nápravě.