: Profesionální tvorba www stránek, e-shopů a webových aplikací. Poskytujeme služby internetového marketingu s důrazem na SEO optimalizaci a PPC a bannerové kampaně.


Jak si vedete v mobilu?


Rok 2013 a první měsíce letošního roku přinesly enormní nárůst uživatelů smartphonů a tabletů. Jak jdou ceny těchto zařízení i tarifů mobilního internetu dolů, rapidně stoupá počet internetového vyhledávání a transakcí uskutečněných přes mobily.



Společnost Seznam.cz publikovala výsledky interního výzkumu jasně potvrzující aktuální trend, který bude i nadále posilovat. Z dotazníkového šetření vyplynulo:

  • 40 % uživatelů internetu použilo alespoň jednou internet v mobilu;
  • 60 % žáků 8. a 9. tříd využívá pravidelně internet na mobilu – pokud již teenageři nejsou vaše cílová skupina, během několika let bude tato skupina v produktivním věku;
  • 45 % respondentů dotazníků odpovědělo, že si na mobilním zařízení dohledává další informace k věcem, které najdou v mediích;
  • 40 % respondentů používá mobilní internet při nákupu v kamenném obchodě – například během výběru zboží porovnávají ceny.

Kdo by měl mobilní web řešit nejvíc?

Bez nadsázky bychom řekli, že každý, kdo to s podnikáním či obecně působením na internetu myslí vážně a neplánuje své obchodní aktivity ze dne na den. Pokud bychom však měli vypíchnout určité oblasti, pak jsou to zejména tyto:

  • místní služby a instituce typu ubytování, stravování, úřady, volnočasová zařízení, jako jsou kina, wellness centra, fitka, muzea, galerie, místní prodejny všeho druhu;
  • e-shopy bez ohledu na sortiment;
  • banky a jiné finanční instituce;
  • webové stránky s cílovými skupinami mezi 10 až 40 lety věku;
  • zpravodajské portály, blogy, sociální sítě, zkrátka weby a služby publikující a sdílející obsah, který lidé rádi prohlížejí, čtou či sledují v tramvaji, autobuse nebo třeba při čekání na úřadě.

Co žádají uživatelé?

Na tuto otázku dává odpověď nedávný průzkum agentury Harris Interactive pro společnost Soasta. Jedná se sice o uživatele v USA, ale zjištění platí více či méně univerzálně. Pro zákazníky jsou u mobilních webů či aplikací nejdůležitější tyto faktory:

  1. lze je používat, kdykoliv potřebují – 72 %
  2. jsou rychlé a nenutí je čekat – 65 %,
  3. fungují, jak zákazník očekává – 62 % 
  4. nepadají – 53 %

Lidem se menší zařízení hůře ovládají, a chtějí proto vše mnohem jednodušeji a rychleji. Psaní na klávesnici smarphonu není tak komfortní jako u klasického stolního PC, stejně tak orientace na stránce díky menší velikosti displeje může být komplikovanější. Web na mobilu musí být co nejjednodušší při zachování co nejvíce funkcí klasického webu. Všechny důležité informace by měl uživatel hned nalézt: adresu, telefon, mail, otevírací dobu, ceník, mapu aj.

Potenciál vašeho webu v mobilech si můžete ověřit například pomocí těchto validátorů:

Mobile-friendly XHTML Validator nebo Mobile-readiness checker

 

Cest, jak být pro zákazníky mnohem přívětivější v mobilu, je několik. Můžete mít mobilní verzi svého standardního webu; web bude vyvinut s využitím tzv. responzivního designu anebo budete mít sice klasický web, ale při jeho vývoji se soustředíte i na zobrazení v mobilních zařízeních a přizpůsobíte tomu rozložení plochy, velikost navigace, tlačítek apod.

O výhodách i přednostech jednotlivých řešeních se brzy dozvíte v dalším článku.