: Profesionální tvorba www stránek, e-shopů a webových aplikací. Poskytujeme služby internetového marketingu s důrazem na SEO optimalizaci a PPC a bannerové kampaně.


Dvakrát měř, jednou řež. Než si pořídíte nový web


Chystáte se k redesignu svého webu? Nebo přímo budujete nové stránky? Tak to byste si měli odpovědět na tři základní otázky, které vám výrazně usnadní práci a ušetří finance. A to jak při návrhu, tak při následném rozvoji webu.



Řada malých i velkých firem si sice uvědomuje důležitost webové prezentace a marketingu na internetu, ale při pořizování nového webu zapomínají na základní skutečnosti, které budoucí úspěch podmiňují.

K čemu má web sloužit?

Musíte si jasně definovat, které funkce bude web mít. Něco jiného vyžadují stránky, které mají jen informovat o vaší firmě a její provozovně. A něco jiného třeba klasický e-shop s tisíci položkami zboží. Funkce a účel webu by měly přirozeně vycházet z vaší obchodní strategie. Nikdy ale nezapomínejte na to, že web je jenom prostředek. K většímu prodeji, k prezentaci produktu apod. Není to cíl sám o sobě.

Kdo se bude o web starat?

Firmy si často v zápalu prvního nadšení nechají vytvořit web s širokou škálou funkcionalit a rozsáhlým obsahem. Ale vzápětí zjistí, že se o web nemá kdo starat. Zaměstnanci pak po večerech honí největší resty, aby na webu byla aspoň jedna novinka nebo aktualizované údaje v ceníku.

Musíte jasně určit osobu, která bude zastávat funkci editora a bude za obsah i rozvoj webu zodpovědná.

Jak budeme web propagovat?

Včas byste si měli rozmyslet i vhodné způsoby propagace webu. Leckteré formy online marketingu se dají využít i ex post bez výraznější úpravy stránek. Ale například strategii optimalizace pro vyhledávače je mnohem lepší rozmyslet ještě před tvorbou webu. Hrají zde totiž důležitou roli faktory jako informační architektura webu nebo texty.

 

Přibližná výše nákladů na chybu
PracnostFáze projektuVýše nákladů
9 % Strategie 1 x
9 % Úvodní studie 5 x
9 % Analýza 10 x
12 % Návrh 50 x
38 % Implementace 100 x
23 % Zavedení 1 000 x

Pokud na tyto otázky neumíte odpovědět, musíte je vyřešit společně s vaším webdeveloperem ve fázi analýzy požadavků.

Při úvodní analýze můžete s úspěchem využít třeba klasické marketingové metodologie, jako je například SWOT analýza. Jestliže tuto fázi podceníte, prakticky vždy, dříve nebo později, se to negativně projeví. 

Jakákoliv pozdější změna na webu, ať už ve fází jeho vývoje nebo až po dokončení, vás bude stát více peněz i času. Proto pečlivě rozmýšlejte a plánujte.